سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲

درخت دانایی کتابخانه عمومی امام ‎صادق(ع) خیرآباد به بار نشست

درخت دانايي کتابخانه عمومي امام صادق(ع)

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان فاروج از معرفی طرح کتاب‌خوان ماه در قالب درخت دانایی در کتابخانه عمومی امام‎صادق(ع) خیرآباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج گفت: استفاده از طرح‌های خلاقانه برای معرفی کتاب های ماه یکی از رویکردهای این نهاد فرهنگی است و این بار این طرح در قالب درخت دانایی کتابخانه روستای خیرآباد به بار نشست.

مریم مومن‌زاده اظهار داشت: اعضای این کتابخانه با الگوگیری از طبیعت در قالب  به برگ نشستن یک درخت کتاب‌های اردیبهشت ماه(«هم روزنامه هم کلوچه» نوشته مریم هاشم‌پور، «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار، «جاذبه و دافعه علی ع» نوشته شهید مرتضی مطهری و «نیلوفر نیایش (نگاهی به زندگی و شخصیت امام سجاد ع» نوشته حسین سیدی) را معرفی کردند.

وی با معرفی طرح کتاب‌خوان ماه  افزود: این کتاب‌ها در قالب دومین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه اردیبهشت از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در راستای اجرای منویات مقام معظّم رهبری مبنی بر لزوم معرفی کتاب خوب و سالم برای پرورش فکری جامعه و نیز اقدام عملی در مسیر اجرای سیاست‌های سال ۱۳۹۵ نهاد (سال خواندن) معرفی شدند.

 مومن زاده گفت: در این طرح هر ماه ۴ کتاب در موضوعات عمومی از سوی نهاد ارائه می‌شود؛ معرفی و تبلیغ این کتاب‌ها از راه‌های مختلف نظیر طرح در نشست‌های کتاب‌خوان، ‌کتاب‌‌خوان مجازی، ‌ طرح‌های گرافیکی در فضای مجازی، ‌ جلسات نقد و بررسی و... در سراسر کشور انجام می‌شود.